Oplossingen voor het Apple Watch wekkerprobleem
Het is vervelend als de wekker op je Apple Watch niet afgaat, terwijl je hem wel hebt ingesteld. Gelukkig zijn er een aantal mogelijke oplossingen voor dit probleem. Hieronder bespreken we deze oplossingen stuk voor stuk.
Controleer op welke dagen de wekker is ingesteld
Het kan zijn dat je alleen op doordeweekse dagen een wekker hebt gezet. In dit geval is het logisch dat er in het weekend geen wekker afgaat. Controleer daarom even de wekkers in de Klok-app op je iPhone, om te zien of er wel voor alle dagen een wekker is ingesteld.
Probeer Siri-instellingen
Je kunt een wekker zetten met behulp van Siri door het met je stem te vragen. Als je dit doet op je Apple Watch, krijg je een bevestiging van de wekker die klaarstaat. Helaas gebeurt het soms dat de wekker niet daadwerkelijk geactiveerd wordt. Als dit vaker gebeurt, volg dan deze stappen om Siri een zetje te geven:
- Open de Instellingen-app op je Apple Watch.
- Tik op het Siri-menu en schakel Luister naar ‘Hé, Siri’ uit.
- Herstart je Apple Watch helemaal.
- Open de Siri-instellingen opnieuw en zet de schakelaar weer aan.
Siri op de Apple Watch zou nu weer goed moeten werken. Probeer je wekkers opnieuw te zetten via Siri en test dit eerst overdag. Werkt het nog steeds niet? Ga dan door naar de volgende oplossing. Vanaf watchOS 8 is de interface van Siri duidelijker en kun je hiervandaan snel de Wekker-app openen om te controleren.

Wis wekkers
Als de bovenstaande oplossingen niet helpen, kun je ook overwegen om de wekkers te wissen. Hierdoor worden de wekkers opnieuw ingesteld en is de kans groter dat ze correct afgaan. Om de wekkers te wissen, volg je deze stappen:
- Open de Klok-app op je iPhone.
- Tik op ‘Wekkers’.
- Swipe naar links over de wekker die je wilt verwijderen.
- Tik op ‘Verwijder’.
Herhaal deze stappen voor alle wekkers die je wilt verwijderen. Als je vervolgens nieuwe wekkers instelt, is de kans groter dat ze correct afgaan.